Magyarország történelme (1945-1988)

Tito magyarországi megítélésének változásai, a könyvkiadás alapján

Mészáros Zoltán

Jugoszlávia megítélése Magyarországon változó volt, de Tito feltűnésének pillanatában gyűlölt személy lett, sőt időnként a létét is megkérdőjelezték. Mégis a
II. világháborúban vesztes Magyarország fordulatra kényszerült. Így a későbbi Jugoszlávia, és Tito kép, a háborúban győztes nagyhatalmak egymás közti viszonyától függött. Később a helyzet még egyszerűbb lett – Magyarországon a Szovjetunió akarta érvényesült.


tanulmány letöltése pdf formátumban

ORMOS,HARSÁNYI (ed.) (2005).: Kutatási Füzetek XIII., Ünnepi szám Ormos Mária 75. születésnapjára. Pécs, Pécsi Tudományegyetem.


Országismertetők

Magyarország

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Grünhut Zoltán - Vörös Zoltán
Az átalakuló világrend küszöbén
300 oldal
Ára: 2500 Ft

Henry Kissinger a nagysikerű Diplomácia című monográfiájában azt írta: "Minden évszázadban színre lép egy ország, amely szinte bizonyos természeti törvényszerűségként mind hatalmánál fogva, mind pedig szellemi és erkölcsi indíttatásból saját értékrendjének képére formálja át a nemzetközi rendszer egészét". Az amerikai stratéga úgy véli, a 17. században F...

Tarrósy István
Afro-ázsiai dinamikák
240 oldal
Ára: 2690 Ft

 A kötet a nemzetközi és geopolitikai stúdiumok számára hiánypótló műként a 21. század globális rendszerét egyre jelentősebben átjáró, azt meghatározó afro-ázsiai kapcsolatokkal, az afro-ázsiai interkontinentális tér szereplői által keltett dinamikákkal foglalkozik. Az egyes fejezetek az alapvető történelmi áttekintések után a mindennapokban tetten érhető...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...