Magyarország történelme (1945-1988)

Magyarország fizetési és árucsere-forgalmi egyezményei Németország megszállási övezeteivel (1947-1950)

Gábor Péter

Ez a munka része egy nagyobb léptékű disszertációnak, mely részletesen foglalkozik majd a magyar jóvátétellel, valamint a második világháborút követő időszakban az ország külgazdasági helyzetével. Ez utóbbi terület − szemben a politikatörténeti vonatkozásokkal − mindvégig jóval kevesebb figyelmet kapott, és a mai napig sincs teljes egészében feltérképezve.


tanulmány letöltése pdf formátumban

ORMOS,HARSÁNYI (ed.) (2004).: Kutatási Füzetek X. Pécs, Pécsi Tudományegyetem.


Kapcsolódó anyagok

Maltsik Balázs: Péter György közgazdasági reformelképzelései (1953-1956)
Cseresnyés Ferenc: Harmadik országokból, az Európa Unión kívülről érkező migránsok Magyarországon

Országismertetők

Németország

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Turóczi Ildikó
Buen Camino - Jó utat!
152 oldal
Ára: 2000 Ft

A Buen Camino utazás Spanyolországban, 800 kilométeren át, végig a lélek rejtett ösvényein. A testet és lelket egyaránt próbára tevő Út gondolatok és érzések tárháza. Camino, Út, Élet.

Kevés őszintébb, hitelesebb és sodróbb erejű könyvet olvashat manapság az ember önmagáról, a bennünk levő „ismeretlen” Én felé vezető útról, szeretet...

Tarrósy István - Glied Viktor - Vörös Zoltán (szerk.)
Migráció a 21. században
396 oldal
Ára: 3900 Ft

Napjainkban a migráció okozta társadalmi, gazdasági és politikai hatások kezelése jelenti az egyik legnagyobb kihívást az államok számára, legyen szó aggasztó mértékű el- és kivándorlásról, vagy a migránsokat befogadó országban időről-időre fellobbanó, együt...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...